söndag 26 juni 2016

Omläsning ...



Just nu är jag hundvakt åt mina föräldrars hund Jaspis, hemma hos dem. Det fungerar så att jag släpar med mig hundsängen runtom i huset och så travar Jaspis halvt i sömnen efter mig och dimper ner i sängen där jag parkerar den. Av någon anledning är han helt dödstrött (kan ev ha något att göra med att J 6 år är här över helgen ...). 

Som så ofta när jag är hemma hos mina föräldrar så fastnar jag i antingen gamla fotoalbum eller i gamla böcker. Den här gången blev det Blytons "Fem söker en skatt". Den allra första femboken där Julian, Dick & Anne träffar kusinen George & hennes hund Tim för första gången. 

Jag undrar hur många gånger jag läst de här böckerna? Jag gillade alltid Äventyrsböckerna mer än femböckerna, men av någon anledning har jag inte lika många delar av den serien. 

Ibland blir jag väldigt sugen på att leta upp och komplettera de delar jag inte har ur de här och andra serier (Jag vet att jag gjorde det med Fergusons Jillböcker, och jag tror jag hittade alla), men sedan minns jag att det är ganska trångt i våra bokhyllor som det är ... Men det skulle vara kul, det skulle det ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar