söndag 6 mars 2016

Bästa Bokbubblarna firar 5 år! #blogg100 6



Japp, tro't eller ej, den 10 mars firar Bokcirkeln Bokbubblarna 5 år. Kanske inte exakt på dagen, men någon gång i mars för 5 år sedan var den allra första träffen. Som jag inte var med på ... Men jag får vara med på 5-årskalaset i alla fall. Någon gång fram på höstkanten kom jag med.



Känns helt sanslöst att det är så längesedan. Vad många böcker vi läst ihop ändå. Slarvigt nog så har jag inte någon lista. Jag hoppas någon annan ordentlig typ har skrivit ned allt ...

Andra bokbloggare som är med i Bokbubblarna är Enligt OOch dagarna går och What You Readin?. Vi är fler i själva bokcirkeln, men detta är de bokbloggar som är med. Dessutom så bloggar Enligt O och Och dagarna går på Kulturkollo. Sedan så finns den numera vilande bloggen Ciccis bokblogg på Instagram och facebook. Vilket även de ovan nämnda bloggarna inklusive Bibliotekskatten gör! Ni ser, vi är en väldigt synlig bokcirkel, även om själva cirkeln inte har egen blogg eller så.


Till nästa träff ska vi läsa Patricia Highsmith's Främlingar på ett tåg. Jag vet helt ärligt inte om jag läst den tidigare, eller enbart sett filmen. Hur som helst så ska den bli kul att läsa. Det är alltid härligt att träffa de här trevliga människorna, och denna gång blir det lite extra festligt med god mat och bubbel. Vi fyller ju ändå 5 år! Mer om Främlingar på ett tåg i något senare inlägg.



2 kommentarer:

  1. Hurra till oss! Det ska bli jättekul att träffas på torsdag - ser verkligen fram emot att fira ihop med er alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Det ska bli jättekul, verkligen :-) ses på torsdag!

      Radera