söndag 21 februari 2016

Några påsar och några krukor ...


Som sagt, lite fick jag sått idag, och efteråt for jag iväg till trädgårdsbutiken för att titta efter bl a Ranunkel, som jag tyvärr inte fick tag på. Eller jo, Ranunkel i kruka fanns, och fick följa med hem, men knölarna hade inte kommit in ännu. 





En annan storfavorit, Kungsängslilja, fanns också inne. Ursöta, ganska små exemplar. Tänker att jag ska gräva ner dem ute sedan när de blommat över. Ranunkeln ska jag också prova att ha ute sedan i sommar.



Jag kunde heller inte låta bli att plocka på mig några fröpåsar till, som såg spännande ut ... Jag har varken provat Tomatillo eller Bärmålla tidigare, så det ska bli kul att se vad som händer. Sedan fick en påse med Micro Leaf, Solrosfrön, hänga med hem också. Som ett komplement till ärtskotten. Jag har också planer på att så rädisor att äta som skott. Vi får väl se.



Solrosfrön förresten, jag antar att man kan köpa vanliga solrosfrön i påse, som vanliga gula ärtor i butiken, att använda till skott? Får väl prova det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar