söndag 21 februari 2016

Frösådder i vartenda fönster ;-)



Nu är det den där tiden på året när våra fönsterbrädor är fulla med odlingslådor och diverse, en del ganska fula, byttor och kärl av alla de slag. Inte särskilt snyggt, men ack så härligt längre fram i vår/sommar när vi kan plocka färska örter, sallad och annat mumsigt från vår egen trädgård.

I år har jag dessutom börjat med ärtskott. Jag fattar inte att jag missat detta tidigare. Så enkelt! Så gott! Man blir lycklig bara av att se dessa knallgröna snyggingar skjuta upp med sin enorma växtkraft ur jorden.

Jag vill gärna tipsa om om Sara Bäckmos blogg, Skillnadens trädgård. Är man lite sugen på att dra igång något trädgårdsprojekt, stort eller litet, är Skillnadens Trädgård rätt blogg att följa. Väldigt inspirerande. Sara Bäckmo har också en Youtube-kanal, och hon finns på fb och IG.

Nu i mars kommer hennes trädgårdsbok som heter just Skillnadens Trädgård, som jag är löjligt nyfiken på.

Nu ska den här Bibliotekskatten så lite fler fröer! Olika sorters basilika står på min lista idag. Plus att jag ska försöka få tag på fröer (eller knölar, vet ej riktigt hur det här funkar) för att så Ranunkel.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar