torsdag 10 december 2015

Går igenom gamla utkast del 1

Kollade igenom gamla utkast till inlägg på bloggen, som aldrig blivit publicerade. Där ligger visst en del! Bland annat det här lilla korta från när vi var mitt uppe i True Detective och jag längtade genast tillbaka till den där serien.



Sitter just nu och lyssnar på soundtracket till HBO:s True Detective och ser miljöerna i serien framför mig. Det är något riktigt suggestivt med de där miljöerna som gör mig lika delar rädd som lockad att åka dit.

Det är ju riktig misär på sina ställen, och karaktärer som får mig att vilja dra en filt över huvudet och stanna kvar där under. Samtidigt vill jag ju åka dit!

Jag kan inte låta bli att försöka tänka mig in i hur det skulle vara att faktiskt vara tvingad  (jag inser självklart att jag inte har en susning och inte heller har någon i min närhet att fråga) att bo i ett av de där fallfärdiga husen med trasiga nätdörrar och små trädäck med genomruttna plankor.

Om man tittar ut genom trådgardinerna så skulle man kunna se just de där trashankiga, smutsiga småtjejerna med en cig i handen med hopplöshet och uppgivenhet i blicken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar