tisdag 15 december 2015

Die Again, Tess Gerritsen



För första gången på evigheter tänkte jag skriva lite snabbt om en bok precis efter det att jag läst ut den.

Det här var riktigt spännande och jag hade svårt för att lägga ifrån mig boken, jag ville absolut få veta hur Gerritsen skulle få ihop slutet.

Enda invändningen egentligen är att det är lite väl mycket inälvor och dylikt ... Både när det gäller människor och djur, och det är någonting jag faktiskt klarar mig utan. 

Delar av boken utspelar sig i Afrika, mest i Botswana, och de delarna är verkligen intressanta att läsa. Det känns som om Gerritsen varit på safari själv, hon beskriver det väldigt trovärdigt.

Jag har läst några stycken Rizzoli & Isles titlar tidigare, men kommer faktiskt inte ihåg vilka så här på rak arm, och jag har absolut inte läst alla. Jag tror jag har läst åtminstone en på svenska, som jag gillade riktigt mycket. Skendöd? Jag ska ta och kolla upp det här ordentligt. Det kanske t o m står någon eller några olästa i min bokhylla. Inte helt omöjligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar