fredag 14 augusti 2015

Fantastiska Visby



Ja, man kan verkligen inte säga annat än att Visby visar sig från sin allra bästa sida! Solen skiner idag lika klart som igår, och solnedgången igår kväll var snudd på löjligt vacker.




Lägger man sedan till trevligt sällskap, välordnat invigningsmingel och fina programpunkter så kan man inte annat än att somna mycket, mycket nöjd med dagen.



Igår lyssnade jag på Helena Dahlgren som samtalade med Alex Matwood. Jag gillar ju Marwoods böcker och efter igår kan jag knappt vänta på att hennes tredje bok (som Alex Marwood, hon har skrivit under sitt riktiga namn tidigare. Mer om det i ett annat inlägg) ska komma ut. Hon, Marwood, verkar dessutom vara en mycket sympatisk kvinna med en stor portion humor som kan konsten at bjuda på sig själv.



Idag står bland annat Belinda Bauer (!)  Denise Mina (!) Tove Alsterdal (!) och Åsa Larsson (!) på programmet. Det behövs ju inte påpekas att jag är rätt så peppad.

Igår när jag satt på det försenade tåget från Göteborg till Stockholm och var nästan säker på att jag skulle missa transferbussen till Nynäshamn kändes det ungefär lika dystert som det nu känns ljust!

2 kommentarer: