lördag 8 november 2014

Ny Bubbelträff





I torsdags var det dags för bokcirkelträff med Bokbubblarna igen, och det är alltid lika trevligt att träffas. Den här gången var det nog ingen som direkt jublade över boken vi läst, dock ... Linda var nog den som tyckte bäst om den ändå. Jag tror Anna fick det till ett medelbetyg på 1,8 ...

Jag har lite dåligt samvete som var med och betygsatte (en tvåa), för jag hoppade faktiskt över en bit i mitten. Jag tyckte inte den var så bra, och hade mycket annat att läsa.

Boken vi hade läst till träffen igår var:

Porträttet av dig av Isabel Wolff. Den gav som sagt ingen som helst mersmak, även om vi var överens om att den hade en del kvalitéer som Wolff skulle kunnat utveckla så det blivit något av det hela.

Vi tyckte nog allihopa att det var lite väl mnga trådar i boken samt överlag platta karaktärer. Sedan fick i alla fall inte jag någon riktig känsla för huvudpersonen. Hon lämnade mig ganska likgiltig, vilket inte är något bra tecken alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar