onsdag 19 november 2014

Gnistrande vampyrer eller blodtörstiga bestar?

Titel: De odödligas regler, Edens Blod
Författare: Julie Kagawa
Förlag: Harlequin


Ja, jag vet inte riktigt, men vampyrerna i De Odödligas Regler är väl någonstans mitt i mellan gnistrande och blodtörstiga. 

Eller rättare sagt så finns det förmodligen alla sorter. Förmodligen får jag skriva, för man fick inte chansen att träffa alla olika typer av vampyrer i den här första delen.

Själva berättelsen kan säkert fängsla f d Twilight-läsare, men språket känns lite sådär...

Positivt är att det inte är så värst komplicerat att sätta sig in i själva världsordningen, för det hela utspelar sig i vår värld efter en stor katastrof. Ett virus har, av olika anledningar, lett till att vampyrerna nu härskar i de städer som fortfarande finns kvar.

Jag tyckte nog det här kändes lite nytt och fräscht till att börja med, men efter ett tag ledsnade jag. Nu vet jag i alla fall vad det handlar om, och kan berätta om någon låntagare är nyfiken, men jag kommer förmodligen inte läsa kommande delar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar