onsdag 24 september 2014

Var det det här som krävdes?

Titel; Mera Vego
Författare; Sara Ask & Lisa bjärbo
Förlag; Ordfront
Recensionsexemplar

Jag har väldigt, väldigt svårt att hitta inspiration i köket. Det har blivit för mycket vardagsmat med mycket stress och allt vad det innebär. Jag tycker inte ens det är roligt att laga mat när jag faktiskt har gott om tid på mig och inga tider att passa. Pressen på att det ska gå fort, vara gott och inte innebära en hel massa städning i köket efteråt är stor, och jag tycker det är jättetråkigt. För jag vill gärna hitta tillbaka till någon sorts glädje i köket.

Jag hoppas (och tror!) att det här är precis vad jag behöver. Jag brukar inte köpa kokböcker eller låna med mig hem från jobbet för att bläddra i. Jag googlar recept för det mesta och höftar väldigt mycket, improviserar. Men, när jag började bläddra i Mera Vego så kände jag ett litet pirr! Jag blev sugen på att ta en heldag i köket, i lugn och ro, och ge mig på några av recepten. Det blir ju inte nu till helgen (mässan!!!) och inte nästa helg heller pga svampplockarhelg med gamla, goda vänner, med sedan så!

Jag ska försöka återkomma med uppdatering ...

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Den ska jag också spana in :)

    SvaraRadera
  2. Gör det! Du kommer inte ångra dig ... ;-)

    SvaraRadera
  3. Åh, den där hittade jag nu på bokmässan! Läste Bjärbos blogg medan de skrev den och hade väl TÄNKT hålla koll på utgivningen, men glömde... så blev jätteglad när jag gick förbi Alfabetas monter och ramlade på den ;) Är jättesugen på alla recept nu men kommer inte hem förrän om en vecka, dammit...

    SvaraRadera