lördag 10 maj 2014

Stefan Andersson




Igår var vi och lyssnade på Stefan Andersson på Hindås Station. Det är en kulturförening, Kulturhållplats Hindås, som har sin verksamhet i vårt gamla, fina stationshus. Jag är, som alltid när man är där, mäkta imponerad av vilka bra arrangemang de får dit. De gör ett fantastisk arbete.

Vi brukar tyvärr vara försent ute ganska ofta, biljetterna går åt blixtsnabbt, men den här gången gick det bra, och det är jag jätteglad för.

Det blev en jättetrevlig kväll, och jag som aldrig hört Stefan Andersson live tidigare, är helt övertygad om att det inte var sista gången.

Musiken var bra, men det hade jag nog helt kallt räknat med, men att han berättade så bra det hade jag ingen aning om. Jag har ju hört andra som sett honom som sagt att det är fantastiskt intressant, och nu har jag hört det själv också!

Han verkar vara hur påläst som helst, men framförallt så märks det att han brinner för de här historierna, de här livsödena han berättar om i sina texter. Väldigt bra! Kan varmt rekommendera att gå och lyssna på Stefan Andersson om man får möjlighet till det!








2 kommentarer:

  1. Köpte faktiskt SA:s första CD en gång i tiden. Tyckte den var bra, men sedan försvann han någonstans. Kul att han dykt upp i Hindås!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt kul att lyssna! Jag har inte heller lyssnat på honom på evigheter, men så kom de här plattorna på svenska, med historiska teman. Jättebra, verkligen.

      Radera