tisdag 6 maj 2014

Snodd frågestund av Enligt O

 Jag är ju så gott som aldrig med på några utmaningar, eller enkäter här på bloggen. Varför vet jag egentligen inte. Inte vet jag heller varför jag plötsligt kände att jag absolut borde vara med på denna trevliga frågestund som Linda på Enligt O hade på sin blogg i söndags. 

Snabbläsare eller långsamläsare?
Tegelstenareller tunnisar? Här har jag svårt att välja. Är svag för tjocka böcker (de räcker så länge!), men tycker ofta att de faktiskt kunde kortas ner.
Bibliotek eller bokhandel? Bibliotekarien väljer bibliotek, men älskar bokhandel också!
Ljudbok eller e-bok? Får bli e-bok. Har ingen riktigt bra tid att lyssna på böcker. Hade jag exempelvis kört bil till jobbet hade jag säkert lyssnat mer.
Inbunden eller pocket? Får bli inbundetomdet ska stå i hyllan. Pocket är ju praktiskt, dock, i packningen etc. Sedan är jag lite svag för de engelska och amerikanska paperbackformatet.
Vampyrer eller spöken? Fast jag gillar spöken också.
En i taget eller slalomläsning?
Nytt eller gammalt? Borde definitivt läsa mer klassiker,men också mer sådant som kom ut för två år sedan,eller fem etc. Som jag inte hann med när de var nya.Men det är riktigt svårt när det kommer så mycket nytt, bra hela tiden!
Bokmärke eller hundöra?
Snacks eller godis?
Biografier eller memoarer?
Skräck eller chicklit?
Soffan eller sängen?
Inne eller ute? Men det måste vara ganska perfekta förhållanden för att det ska fungera!
Boken eller filmen?
Twitter eller Facebook?
Goodreads eller Boktipset? Fast inte särskilt aktiv. Önskar jag hängde där lite mer. Det kanske kommer.
Kokbok eller Bakbok? Om jag måste välja. Egentligen inget av alternativen.
Te eller kaffe? Alltid.
Nobelpriset eller Augustpriset? Svårt att välja. Om jag ska vara helt ärlig, så är jag nog ovanligt lite intresserad av priser och nomineringar, för att vara bibliotekarie och bokbloggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar