onsdag 9 april 2014

Söndag i Regents Park, eller mitt möte med Londons poliskår




På söndagen åkte jag iväg upp till Regents Park. Tanken var att jag skulle åka till St Johns Wood för att kolla vägen från tunnelbanan till biblioteket, men ångrade mig.

Gick runt i parken länge, länge och bara njöt. Det var visserligen lite mulet, men det gjorde ingenting alls. Jag har egentligen aldrig promenerat i den här parken tidigare. Åkt förbi, absolut, men inte strosat runt. Jag gick upp till Primrose Hill, och är det fint väder på lördag så ska jag dit igen.

Hela tiden under min promenad så fotade jag. Många foton blev det. När jag sedan lämnade parken för att leta mig inåt St Johns Wood, så gick jag utanför det höga järnstaketet som omger parken. Det blommar så mycket i London redan! För att få riktigt fina bilder, så liksom hängde jag in lite genom staketet. Jag klättrade absolut inte. Jag mer lutade mig lite. 

Vips så kommer det en polisbil med tre mycket allvarliga poliser i, framkörandes och stannar mig. De är trevliga hela tiden men precis gravallvarliga. De ber att få titta igenom mina foton på mobilen.

Först skrattade jag, det kändes ju helt absurt, men jag fick ju såklart visa mina bilder ... Det var ju en del, så det tog en stund. 

De uttryckte det inte egentligen, men jag var nära moskén, så jag förmodar det var anledningen till varför de stoppade mig.




När de skulle åka, frågade jag om skulle kunna få ta en bild, så folk skulle tro mig när jag berättade om det här, och det fick jag. Jag trodde absolut de skulle säga nej, men det gick bra, jag fick till och med ett leende.

Sedan hade jag tur och hittade till biblioteket på direkten. Efter min tripp till St Johns Wood åkte jag in till stan en stund, och vips så hade hela dagen gått!

Det var söndagen det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar