måndag 7 april 2014

Om man skulle börja från början




Idag har jag varit på St Johns Wood library och jobbskuggat för första gången! Jag är helt slut ... Så många nya intryck! Alla var mycket snälla och vänliga och det var väldigt mycket att göra, men mer om det senare. Jag tänkte försöka börja från början, med i fredags, när jag kom.

Flyget gick hur bra som helst, läste lite och sov lite. Perfekt. Väskan kom som den skulle och det är superlätt att hitta Heathrowexpressen. Det första som slog mig när jag satt på tåget var lukten ... Det är en mycket speciell lukt, den på tåg och tunnelbanan i London. Den kändes så otroligt välbekant trots att det var så längesedan sist. Det går på ett litet kick in till London, och till min stora lycka tog det ca tre minuter till hotellet. Bara raka spåret. Rummet är pyttelitet, så jag sitter i sängen hela tiden jag är på rummet, men annars helt ok. Wifi som funkar nästan hela tiden!

När jag kom i fredags så checkade jag in, duschade och traskade iväg in till stan. Jag hade bestämt att jag skulle göra så. Gå hela Bayswater Road, Oxford street, ner Regent street till Piccadilly, fortsätta mot Leicester square och Covent garden. Så det gjorde jag. det tar ju en stund men hjälp vad jag njöt! Helt fantastiskt att strosa på de där gatorna igen! Gick bland annat till Waterstones, där jag också åt på femte våningen. Köpte Peter Mays senaste 'Entry island'. Jag stannade på stan en stund, gick faktist t o m och lyssnade på tre band på undervåningen på en pub som jag inte kommer ihåg namnet på. Det är inte så lätt som man kan tro att hitta livemusik i London! Såklart om man åker upp till Camden exempelvis, så är det ju lättare, men inte mitt inne i stan. Jag var ju bara ute efter ngt väldigt enkelt, inga stora spelningar på något sätt.

Jag promenerade inte hela vägen tillbaka utan tog tunnelbanan tillbaka till Paddington. Jag var rätt  trött när jag var tillbaka. Lång men rolig dag! Klockan var inte särskilt mycket när jag låg i sängen, men min plan var ju att komma iväg hyfsat tidigt, utan att för den sakens skull behöva sätta klockan vråltidigt, till Camden på lördagen! Vilket jag också gjorde. Lördagen får bli nästa inlägg ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar