fredag 21 mars 2014

Slösurfar samt läser om the Band och Countrysnubbar

Sitter och slösurfar varvat med lite läsning av musikbiografierna 'Outlaws the renegades of Nashville' & 'Across the great divide, the Band & America'.

Av en slump så hamnar jag på den här bloggen, som verkar drivas av några äldre herrar. Ska läsa mer vid något annat tillfälle.






Älskar The last waltz, så den här bilden på Robbie Robertson från den filmen får också vara med.

Efter ett tag så är jag på PSL:s sida med en massa bra artiklar. Bland annat den här fina och informativa texten om Joni Mitchell.




Efter lite bildgooglande på Joni Mitchell råkade jag på en annan sida, med fina bilder på Joni Mitchell. http://thethinkingtank.wordpress.com/2010/11/30/woman%C2%A0of%C2%A0heart%C2%A0and%C2%A0mind/

(Om någon undrar varför jag inte bäddar in länkarna helt plötsligt så har det att göra med att jag bloggar från iPaden och inte får det att fungera. Just nu använder jag blogger-appen, som jag tycker är sådär. Men inte heller när jag går via vanliga blogger får jag bilder och länkar att fungera ordentligt från iPaden. Är det bara jag?)

Jag blir i perioder väldigt sugen på att läsa fler musikbiografier, och tror jag är på väg att formulera någon typ av utmaning åt mig själv i ämnet. Vi får se. Tills vidare läser jag en del musikbloggar, mest amerikanskt för tillfället, och mest Nashvillerelaterat, samtidigt som jag skriver på lite egna musikrelaterade inlägg. Förhoppningsvis kan det bli något av det. Om jag inte tjatat hål i huvudet på min än så länge mycket artige och hyfsat informativa "källa"! Personen i fråga förstod förmodligen inte vad som drabbade honom när han mycket tjänstvilligt och helt frivilligt erbjöd sig att svara på mina frågor...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar