tisdag 22 januari 2013

Hur göra???

När jag tittar på min fina Läst 2013-lista, som jag varit ordentlig med att fylla i under hela året (!!!), så ser jag ju snabbt att jag redan innan januari lider mot sitt slut ligger fyra böcker efter att skriva om...Och då är det bara de för 2013. Jag vågar inte ens börja tänka på hur många jag kommer upp i om jag börjar titta i hyllan, på det jag läste under 2012 som jag inte hunnit skriva om. För att inte tala om de jag INTE ENS HAR LÄST ÄNNU från 2012. Lite stressad blir jag, fast jag bestämt mig för att verkligen försöka bara beta av i min egen takt. Ska bli kul att se hur det ser ut fram i mars...

6 kommentarer:

  1. Jag försöker att inte bli uppstressad över alla böcker som jag inte skriver om. Det går dock inte så bra. Jag börjar dock om på ny kula nu. De som jag inte skrev om 2012 låter jag helt enkelt bli att skriva om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker att inte känna mig alltför jagad...Dock har jag några recex från förra året som jag har dåligt samvete över, som jag måste läsa och/eller skriva om. Böcker jag köpt själv får jag helt enkelt strunta i, och ta när det faller sig!

      Radera
  2. Jag har alla fem böckerna som jag läst ut i år (snart sex böcker) kvar att skriva om :) Förstår inte vad som hände, men lästakten ökade mycket under ledigheten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, och när man har läsflyt så bara drar man iväg!

      Radera
  3. Jag kan känna igen mig lite i det du skriver. Men när jag känner så så får jag dra mig i håret som Pippi Långstrump och läxa upp mig själv: Stressa inte! ;-D

    Ibland funkar Pippi-tricket och i bland inte alls :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man försöka att inte hetsa upp sig alltför mycket någon gång kommer man väl ikapp...

      Radera