lördag 1 december 2012

Nostalgi på hög nivå

Tja, ni vet när man egentligen har så mycket att göra så man knappt vet var man ska börja? Då fastnar jag i min mammas (och pappas, även om han nog inte har någon som helst aning om vad som står i den) bokhylla med barn och ungdomsböcker...

Många av mina och min brors böcker finns där såklart, och mammas egna. Men också från min mormors och farmors uppväxt. Den äldsta kapitelboken vi hittade var utgiven 1927, och min mamma är född 1948. Jag hittade massor som tog mig rätt tillbaka till då jag var kanske i 10-12 årsåldern. Någon gång ska jag ta mig tid att gå igenom alltihop ordentligt.











2 kommentarer:

  1. Vad man blir nostalgisk när man tittar på Ponnyklubbenböckerna, jag har sparat mina. Ibland brukar jag bläddra i dem. Min favorit är
    Ponnyklubben och borgens hemlighet. Follyfoot farm var en fantastisk serie.
    Hälsningar Eva

    SvaraRadera
  2. Borgens hemlighet är min favorit också, det var verkligen som att färdas bakåt i tiden när jag öppnade den och bilderna slog emot mig! Jag vet inte hur många gånger jag läst den. Älskade Follyfoot farm ;-)

    SvaraRadera