måndag 31 december 2012

Det är nog mig det är fel på

Titel; Mörkt motiv
Författare; Louise Penny
Förlag; Wahlström & Widstrand
Recensionsexemplar




Jag hade grymt höga förväntningar på Mörkt motiv. Kollegor hade läst och gillat, New Blood Dagger Award, liten by utanför Montreal... Men det var någonting som saknades. Det var absolut inte dåligt, men den hade inte det där lilla extra. Det kan ju mycket väl vara mig det är fel på. Tycker inte jag har något riktigt lässug just nu.

För min del hänger mycket på karaktärerna har jag märkt, och jag fastnade inte för någon av dem. Inte så där så jag köpte allt rakt av tack vare att jag föll pladask för någon av karaktärerna. Man behöver inte älska ihjäl någon, men någon eller några måste ha förmågan att greppa tag.

Jag kommer läsa tvåan, men inte direkt. Jag lugnar mig ett tag så kanske den känns helt annorlunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar