tisdag 20 september 2011

Bokmässa 2011

Nu är det ju bara några dagar kvar till det som många ser som en av årets absoluta höjdpunkter, bokmässan!!! Själv sitter jag och försöker få ihop ett fungerande program för fredagen, när jag ska gå. Det blir en dag med seminariekort och sedan så får jag väl se om man kanske åker in på söndagen också. Lördagen jobbar jag så då är det kört. Vi bibliotekarier får ju hjälpas åt så att alla kollegor får en möjlighet att komma iväg!

Jag har fått reda på av Enligt O att det ska finnas ett bokbloggarrum, R3, som ska vara öppet hela mässan, och dit måste man ju försöka hinna för att se vad som händer där. Ska bli kul.

Innan bokmässan så känner jag mig alltid lyckligt lottad att bo så nära Göteborg så att det bara är att sätta sig på tåget och vara framme efter 25 minuter, och att kunna åka in flera dagar om man vill. Lyxigt om man tänker på alla som måste resa långt och kanske bo på hotell osv. Vissa reser naturligtvis i tjänsten, men långt ifrån alla.

Hoppas vi ses på mässan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar