tisdag 11 november 2014

Hjärtlös

Titel: Hjärtlös
Författare: Petrus Dahlin
Förlag: Rabén & Sjögren


Just nu är jag inne i en period när jag behöver läsa in mig på lite nya titlar inför bokprat med fyror och femmor. En av titlarna på mitt bord var Hjärtlös av Petrus Dahlin. Det var lite extra kul att läsa den just nu på grund av av Petrus Dahlin snart kommer hit till oss på Mölnlycke bibliotek på ett författarbesök och berättar om sin serie World of Voodoo under vår Magi & Voodoocirkel.

Det finns platser kvar om någon är intresserad ;-) Se bild nedan med mer info!

Den här var faktiskt riktigt läskigt ... Läskigt men bra. Jag kommer nog inte ta med den till fyrorna, utan det blir nog femmor och kanske också sexor som får höra om Hjärtlös.

Maia flyttar till New York med sina föräldrar (föräldrar som för övrigt är mycket märkliga ...), och det dröjer inte länge förrän hon känner av någon sorts märklig närvaro i den stora lägenhet som de fått ta över efter Maias döda farfar.

Eftersom föräldrarna jobbar mycket och det är flera veckor kvar innan Maia ska börja i sin nya skola så tillbringar hon dagarna ensam i lägenheten. Det finns ett låst hörnrum som hon absolut inte får lov att gå in i, och självklart blir frestelsen för svår. Snart märker Maia att hon kanske inte är helt ensam i lägenheten i alla fall. Eller är det bara hennes klaustrofobi och hennes fantasi som spelar henne ett spratt?




2 kommentarer:

  1. Jag tänkte det direkt, att den där ser lite väl läskig ut för så små. Önskar att mina barn var större så jag slapp gömma sådana där böcker. :-)

    SvaraRadera
  2. Den är klassad som Hcg så den är väl väl tänkt för ca 10-12. Och den var läskig som sagt, men jag gillade den ;-)

    SvaraRadera